Warsztaty inne niż wszystkie czyli kilka słów o nas

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło ‚kurs fotografii’ by trafić na setki jeśli nie tysiące linków do przeróżnej maści szkół, kursów, warsztatów czy podobnych ‚kursowisk’. Czemu więc mielibyście zdecydować się na warsztat właśnie u nas?

Guma-dwuchromianowa-Brzozowski-Litwa-013

Ⓒ Radosław Brzozowski, guma dwuchromianowa wiedeńska

Powodów jest kilka; przede wszystkim zapraszamy Was na warsztaty inne niż wszystkie, warsztaty poświęcone technikom historycznym i szlachetnym. Jako jedyni w Europie Środkowej przygotowaliśmy tak bogatą ofertę warsztatów i plenerów, na których poznacie tajniki wszystkich chyba kluczowych technik fotograficznych, które poprzedzały wprowadzenie fotografii cyfrowej.

Nie jest to z resztą wybór przypadkowy; fotografia historyczna od dawna stanowi naszą pasję i ulubione narzędzie pracy, a swą wiedzę zdobywaliśmy w ciągu lat doświadczeń i badań. Większość zajęć prowadzi Radosław Brzozowski, posiadacz jednej z największych w Polsce bibliotek poświęconych fotochemii i dawnym procesom fotograficznym, fotograf, który odtworzył w Polsce technikę platynotypii, a na co dzień dba o poziom merytoryczny Szlachetnej Fotografii i prowadzi zajęcia poświęcone technikom szlachetnym w Trójmiejskiej Szkole Fotografii w Gdyni. Jako jedna z nielicznych osób posługuje się on biegle kilkunastoma dawnymi technikami, które aktywnie wykorzystuje w swojej codziennej pracy jako fotograf. Jest on również autorem pierwszego w Polsce podręcznika fotografii w technice ambrotypii; Ambrotypia – Przewodnik praktyczny.

Eugeniusz Nurzyński to ekspert od fotografii srebrowej i dokumentalnej o ponad trzydziestoletnim doświadczeniu. Autor i współautor niezliczonych wystaw i albumów, laureat ponad stu konkursów.

I wreszcie Małgosia Bardoń, nasz genialny organizator i znawca Dolnego Śląska, a przede wszystkim fenomenalna stylistka zakochana w historii mody i potrafiąca bez problemu wyczarować na zdjęciu klimat dowolnie wybranej epoki. Dodajmy, stylistka, która świetnie fotografuje, oczywiście korzystając z technik historycznych.

RadoslawBrzozowskiSyria2

Ⓒ Radosław Brzozowski, guma dwuchromianowa wiedeńska

Kolejny powód to nasze wieloletnie doświadczenie dydaktyczne. Wszyscy prowadzący zajęcia to nie tylko wybitni fotograficy, autorzy wystaw, albumów i książek poświęconych fotografii, ale przede wszystkim dydaktycy o wieloletnim stażu. Radosław Brzozowski ukończył studia filologiczne o specjalizacji metodycznej, od blisko dwudziestu lat uczy fotografii i języka angielskiego; w obu tych dziedzinach opublikował też bestsellerowe podręczniki, wszyscy pozostali są wieloletnimi wykładowcami Trójmiejskiej Szkoły Fotografii i nie tylko sami posiadają wiedzę, ale potrafią ją też przekazywać.

Na co dzień żyjemy fotografią analogową i historyczną, każdą chwilę wolną poświęcamy na zdjęcia. Nieustannie też prowadzimy dla Szlachetnej Fotografii prace nad odtworzeniem i przywróceniem kolejnych technik, dzięki czemu nie tylko wykonujemy zdjęcia z ich zastosowaniem, ale przede wszystkim rozumiemy kryjące się za każdą z technik procesy i potrafimy wiedzę tą przekazać kursantom.

Każdy kurs to dla nas też wyzwanie i okazja do nauki – na każdym pojawiają się nowe pytania i problemy do rozwiązania: i te lubimy najbardziej.

pigment-zamekCisy

Ⓒ Radosław Brzozowski, odbitka pigmentowa

Dla kogo przeznaczone są nasze warsztaty:

Wszystkie nasze warsztaty przeznaczone są dla osób już fotografujących, przynajmniej cyfrowo, które chcą poznać bardziej klasyczne, tradycyjne formy fotografii oraz dla osób, które już rozpoczęły pracę z daną techniką historyczną czy szlachetną, a chcą pogłębić swoje wiadomości i umiejętności. Dzięki ograniczonej liczbie miejsc na każdym z warsztatów nie brakuje czasu na pytania. Dodatkowo, plenerowa formuła wielu z nich sprawia, że nie ograniczamy się do określonej liczby godzin, lecz jesteśmy do dyspozycji przez cały czas.

Warto pamiętać, że tematów warsztatowych robimy wiele, ale samych warsztatów już nie. Naszym założeniem jest realizowanie każdego z warsztatów raz w roku, także czekanie na kolejną edycję będzie wymagało sporej cierpliwości.